Інвестиції мають працювати на громаду

Наповнення місцевого бюджету стало головним завданням для керівництва Любомльської міської ради. намагається не залишатися осторонь цього питання й весь депутатський корпус об’єднаної територіальної громади. тому не даремно, що на кожному сесійному засіданні депутати розглядають всі можливі варіанти залучення інвестицій.

На думку депутата Любомльської ОТГ Миколи Троця в першу чергу резерви потрібно відшуковувати на місцях. «Для цього необхідно провести прозору інвентаризацію всього наявного комунального майна: об’єктів нерухомості та земельних ділянок, — наголошує Микола Васильович. – Про це ми говоримо вже декілька років поспіль, а результату поки немає. Чиновники якби погоджуються, а будьякі дії з їхньої сторони відсутні чи, принаймні, не помітні, або ж помітні лише керівництву міськради. Погоджуюся — об’єм роботи значний, але він того вартий. Після того, як ми будемо мати весь цей перелік, можна приступати до складання перспективного плану розвитку громади на декілька років. В ньому окреме місце відвести формуванню сприятливого інвестиційного клімату. Кошти, виручені з цих заходів, спрямовувати на розвиток старостинських округів, а не на зарплату чиновників. Тоді не буде такої мови, яка була на останній сесії: «Ми залучили 9 млн грн, тож можемо взяти собі на зарплату три мільйони”…

Не останнє місце в цьому перспективному плані, на вашу думку, має посісти приватизація, в тому числі й об’єктів, які знаходяться в оренді очолюваного вами підприємства. Багатьох цікавить чи немає тут особистих інтересів?

Найперше – приватизація є одним зі шляхів покращення стану об’єктів та здійснення їх господарської діяльності. Якщо взяти «Любомль ринок», то всі пам’ятають, в якому стані він був ще декілька років тому. Власники готові вкладати кошти в подальший розвиток, причому значні. Чи готова робити це міська рада – питання спірне. А якщо до цього додати ще й невміле управління комунальним майном, то взагалі неприйнятне. Адже все майно повинно приносити користь громаді, а не окремим його представникам. Візьмемо для прикладу будівлю готелю «Світязь» в центрі міста. Вклали гроші у її перекриття, будівництво котельні і на цьому все стало. В рамках міжнародного проекту було відкрито центр надання адміністративних послуг. Гарна і потрібна справа для всієї громади. Але ЦНАП займає лише частину приміщення, решта пустує, покривається пліснявою та псується. Що з того буде далі – знову невідомо нікому. Або ж візьмемо стоматологічну поліклініку. Там ремонти робилися силами медичного об’єднання. Тепер стоматологи орендують ці кабінети, сплачуючи плату міськраді. Чи будуть вони вкладати кошти в ремонти та належне утримання, не маючи певності, що завтра їх не попросять звільнити приміщення. Чи можна було б розробити план спільної діяльності, скласти програму стоматологічного лікування жителів громади, передбачити кошти пільгового обслуговування окремих категорій населення, як це роблять в деяких ОТГ. Подібна ситуація із функціонуванням міської лазні та в багатьох інших випадках. До речі, нещодавно мав змогу ознайомитися із управлінням комунальним майном в сусідній Польщі. Там всі подібні підприємства не тільки рентабельні, а й навіть окремі з них приносять прибуток в місцевий бюджет, який спрямовується на подальший розвиток. В нас же картина зовсім протилежна. Тому найближчим часом будемо ініціювати разом із колегами депутатами запровадження міжнародного проекту із вивчення досвіду управлінням комунальним майном. Що стосується ринку, то мова в даному випадку йде лише про одне приміщення, в якому з поміж інших розміщуються службові кабінети працівників. Дехто подумав, що ми хочемо продати весь ринок, проте хочу запевнити, що це не так. Наше підприємство має договір оренди до вересня 2021 року, і саме ми виступили ініціаторами приватизації адмінприміщення, яке перебуває у міській комунальній власності та потребує капітального ремонту. Враховуючи той факт, що ТОВ «Любомль ринок» протягом останніх років вкладало на утримання та ремонт будівлі значні кошти, плануємо з-поміж інших бажаючих стати учасниками відкритого аукціону. Разом із тим дивує той факт, що серед бажаючих взяти участь в аукціоні є й такі, котрі категорично заперечували приватизації даного об’єкту. Тепер виходить, що й вони не проти вкладати гроші у розвиток інфраструктури. Виникає питання: «Де ви, панове, були раніше?».

— Якщо говорити про подальші перспективи діяльності ринку, що планується зробити найближчим часом в тому числі, після приватизації адмінприміщення?

— Даний об’єкт буде повністю відремонтовано, суттєво зміниться його зовнішній вигляд, інтер’єр, дизайн. Приміщення відповідатиме сучасним вимогам торгівлі та потребам, як тих, хто тут торгує, так і тих, хто його відвідує. Також плануємо значно змінити архітектуру центральної частини ринку по вул 1 Травня, 32: демонтувати звідси по суті колишні ще «радянські» МАФи, натомість розмістити нові, сучасні торговельні приміщення. На жаль, в цьому випадку, як і в багатьох попередніх, мусить бути відповідне рішення міськради, а там ми стикаємося із незрозумілою позицією. Вони вже вдруге ігнорують звернення нашої спільноти про задоволення законних потреб щодо покращення умов роботи ринку та підтримання санітарних норм торгівлі, чим фактично відмовляються від суттєвих інвестицій, які вкрай потрібні громаді. Не дивлячись на це, ми продовжуватимемо працювати в цьому напрямку, добиваючись змін на краще.

Сергій МИКОЛАЙЧУК.