Погляд з середини: робота Любомльського ЖКГ

Житлово-комунальне господарство – це важлива соціальна галузь, яка надає населенню, підприємствам та організаціям необхідні послуги, та виступає головним чинником, який забезпечує добробут, стабільне функціонування та безперебійну життєдіяльність населених пунктів. Від ефективної роботи КП «Любомльське ЖКГ» значною мірою залежить клімат в громаді, її вигляд та настрій жителів. Чим живе житлово-комунальне підприємство Любомля, які його здобутки та труднощі – про це у сьогоднішньому матеріалі.

Більшість підприємств галузі не лише у нас, а й по всій Україні на сьогоднішній день працюють за рахунок ресурсних можливостей, які були накопичені ще за минулі десятиліття. Зношеність обладнання, відсутність належного фінансування, недостатня кількість спеціалістів для виконання тих обсягів робіт, які покладені на підприємство, підвищений рівень аварійності об’єктів житлово-комунального господарства, занедбаний технічний стан мереж та споруд, збитковість, через застосування для населення тарифів, які не відшкодовують витрат на надання послуг з водопостачання та водовідведення – все це значною мірою впливає на якість послуг, які надає підприємство. В свою чергу Любомльська міська рада, на скільки це можливо, підсилює матеріально-технічну базу КП «Любомльське ЖКГ» і всіляко підтримує та допомагає тримати достатній рівень обслуговування населення. Так, за останні два роки технічний парк підприємства поповнився сміттєвозом з боковим завантаженням, дорожньою комбінованою машиною, автогрейдером, міні-трактором, придбано комплектуючі для міні-трактора та водяні насоси. Хочеться пригадати, що активні дії у сфері житлово-комунального господарства розпочались із ліквідації на початку 2015 року стихійного сміттєзвалища поблизу так званого «нижнього» складу, куди своє сміття звозили жителі вулиць Пушкіна, Данила Шумука, Лісна, Михайла Вербицького. Разом з цим ці вулиці були охоплені централізованим вивезенням сміття. А далі по черзі: збудовано водопровід по вулиці Дружби. В ході ремонту вул. Української Армії замінено застарілу мережу водопроводу, а також збудовано нову каналізаційну мережу по вказаній вулиці та по вул. Коротка. Вказані заходи дали можливість підключити до води й каналізації такі об’єкти, як супермаркет АТБ та супермаркет «Наш Край», заплановане до будівництва приміщення суду, а також цілу низку приватних забудов в районі вулиць Української Армії, Наталії Ужвій, Коротка. Щоб уникнути перебоїв у забезпеченні водою жителів, які почались ще у 2016 році, Любомльською міською радою замовлено та розроблено проектно-кошторисну документацію на реконструкцію центрального водозабору, який знаходиться по вул. Брестській, 57. Відповідно до проекту була влаштована додаткова розвідувально-експлуатаційна свердловина. Здійснено прочистку діючих свердловин на цьому ж таки водозаборі. Проведено реконструкцію водозабору № 2 по вул. 1-го Травня, де встановлено вищу та об’ємнішу водонапірну вежу. Тим самим підвищено напір води та вирішено проблему із водопостачанням п’ятиповерхівки по вул. 1-го Травня, 120, створено можливість для підключення нових абонентів.

За кошти забудовника ЖК «Княжий» побудовано каналізаційну мережу на території від житлового комплексу до провулку Незалежності. Безперечно, що питання оновлення, розвитку та модернізації діючих потужностей водопостачання і водовідведення на сьогоднішній день не є вирішеним. Однак, результатом вищевказаних заходів є підключення більшої кількості абонентів до центральної мережі водо постачання, що в свою чергу покращить життєвий рівень громадян, стабілізує тарифи на послуги з водопостачання і водовідведення та підвищить рівень рентабельності комунального підприємства. Все це позитивно позначиться на подальшій роботі КП «Любомльське ЖКГ». До основних обов’язків працівників підприємства належить і догляд за містом. Не залежно від пори року, вони дбають про те, щоб центральна частина Любомля, яка є обличчям нашої громади, була доглянутою. Загалом, робота КП «Любомльське ЖКГ» – це десятки кілометрів відремонтованих доріг, десятки кілометрів освітлених вулиць, квітучі клуби і охайні газони, чисті парки, водойми і доглянуті дерева … За час перебування на посаді міського голови Романа Ющука, підвищився і престиж професії працівника житлово-комунальної сфери. Запроваджена практика, щорічно, в день професійного свята, урочисто вітати колектив КП «Любомльське ЖКГ» та відзначати кращих працівників подяками та подарунками. Також, щопонеділка проводяться наради з комунальниками, на яких разом з міським головою обговорюють поточні проблеми та шукають шляхи їх вирішення. До слова, після утворення Любомльської міської ОТГ, на плечі комунальників впали і додаткові обов’язки по приєднаних старостинських округах. Із даними обов’язками в межах наявних ресурсів працівники справляються, профілюються ґрунтові та білощебеневі дороги, здійснюється заміна ліхтарів та лампочок, які вийшли з ладу, прибираються території загального користування тощо. Результатом злагодженої та командної роботи став той факт, що за останні декілька років на комунальному підприємстві Любомля спостерігається тенденція до зменшення збитковості. До уваги читачів наведемо конкретні цифри: у 2014 році збитковість дорівнювала 81,4 тис.грн., у 2015 році – 32,5 тис.грн.,у 2016 році – 15,4 тис.грн., у 2017 році показник в рази збільшився – 229,3 тис. грн., у 2018 році – 8,9 тис. грн., у 2019 році – 18,1тис. грн. Дивлячись на ці дані бачимо, що позитивні зрушення у роботі комунального підприємства є, але таке важливе питання, як нормалізація його фінансового стану задля забезпечення ефективного ведення житлово-комунального господарства, сьогодні ще актуальне і відкрите. Але як ми з вами знаємо, до такого критичного стану підприємства житлово-комунальної галузі були доведені не за один рік і навіть не за одне десятиліття, відповідно і вивести їх на належний рівень за короткий проміжок часу неможливо. Ми працюємо в цьому напрямку. І дякуючи злагодженій роботі Любомльської міської ради та КП «Любомльське ЖКГ» результати співпраці не примушують себе чекати. Підсумовуючи сказане, додамо, що загалом, робота КП «Любомльське ЖКГ» – це десятки кілометрів відремонтованих доріг, десятки кілометрів освітлених вулиць, квітучі клуби і охайні газони, чисті парки, водойми і доглянуті дерева, це налагоджена система водопостачання та водовідведення, та все те інше, чим і завдяки чому функціонує наше місто. Не дивлячись на всі плюси і мінуси у роботі, труднощі та перепони наше житловокомунальне підприємство і надалі буде вдосконалювати свою роботу, покращувати матеріально-технічну базу та здійснювати заходи для забезпечення населення якісними послугами.