Чи виправдовує себе прийнятий напрямок розвитку громади?

Пересічному громадянину, а особливо тому, який давно не був у Любомлі, стає помітно, що місто та й громада суттєво змінились за останні п’ять-шість років. І на фоні досить депресивних південних та східних подібних містечок та громад ми виглядаємо доволі позитивно та оптимістично.

Дійсно, з’явилися нові об’єкти, такі як супермаркет «АТБ», сучасна 9-поверхівка, перевантажувальний комплекс, відкрився великий спортивний зал «Gold Gym», з’явились сучасні стадіони зі штучним покриттям, будується мийка самообслуговування автомобілів, пара-трійка різного роду великих та малих магазинів… У сфері соціального обслуговування, із нових закладів — центр надання адміністративних послуг, інклюзивно-ресурсний центр. Тобто, помітна позитивна тенденція і не можна назвати це випадковістю або наслідками процесів, які відбуваються в державі. Запорукою ефективного менеджменту є акцент на благоустрій та розвиток інфраструктури. Проте ці дві умови хоча і є необхідними, але не основними. Основною умовою, яка спрацювала для нашої громади, є курс на продаж із аукціону права оренди на інвестиційно-привабливі земельні ділянки та продаж нерухомого майна. В комплексі усі ці заходи дають і дали позитивний ефект, який ми маємо. І чи не найпершою з молотка пішла земельна ділянка, де сьогодні розташований перевантажувальний комплекс по вул. 1-го Травня. Вторгували тоді за право оренди даної ділянки близько 101,3 тис. грн. Усі ці кошти зарахувались у бюджет розвитку громади та в подальшому використались на розвиток інфраструктури. Такі приклади не поодинокі, скажімо, за право оренди на земельну ділянку площею 0,06 га по вул. Брестська в м. Любомль, на якій зараз йде будівництво мийки самообслуговування, отримали рекордну суму — 386,020 тис. грн. Ну і здавалося б, що ж тут особливого? Продали право — бюджет отримав гроші та й все… А особливість такого продажу полягає в цьому, що покупець поки не збудував запланований об’єкт, платить досить високу оренду за землю і, як наслідок, зацікавлений якнайшвидше реалізувати свій намір в повній мірі. Отже, на виході ми маємо: швидкі темпи будівництва, сплату до бюджету пайової участі, здачу об’єкта в експлуатацію та якнайшвидший запуск його в роботу (щоб компенсувати витрати). А це вже такі бажані робочі місця та податки. Подібна ситуація і з продажем нерухомого майна, а особливо такого, яке не використовується або в силу обмежень законодавства, використовується і не дає прибутку. Тут слід відзначити продаж гуртожитку по вул. 1-го Травня, який у запустінні ще із 2012 року. І хоча й сума невелика, але і немала — 640,5 тис. грн. Така реалізація, крім наповнення бюджету, дозволила розбавити застарілий багатоквартирний житловий фонд міста, дала можливість молоді на більш широкий спектр в частині вибору житла. Крім цього, вказана територія в перспективі, по запевненнях забудовників, матиме сучасний дитячий майданчик. Розвиток описаних вище напрямків запускає такий собі безперервний циклічний процес, який і вдалося розгледіти молодій місцевій команді і цим самим, виходячи із наявних ресурсів, створити у громаді максимально сприятливий інвестиційний клімат. Разом з цим, основним законом економіки є те, що попит народжує пропозицію. Тому, приміром, скільки б оголошень ми не подавали щоб продати готель «Світязь», якщо на готельні послуги у місті немає попиту, то й придбати його нікому. Як наслідок, потрібно розвивати те, до чого є інтерес у бізнесу. Отже, відкриття будьякого об’єкту, торгової точки, закладу обслуговування (особливо в приватній сфері) — це нові робочі місця та наповнення бюджету. Ми є молода та прогресивна команда, яка не боїться приймати рішення та відповідати за них, відкриті для громади, враховуємо будь-яку об’єктивну критику, тому із побажаннями та пропозиціями звертайтеся на електронну адресу: luboml.misto@ukr.net

Роман Ющук,

Любомльський міський голова