«Чорна» п’ятниця. А є ще й «античорна»…
У календарі є чимало різноманітних свят, дат і просто приводів звернути увагу на ту чи іншу сферу життєдіяльності. Сьогодні у багатьох любителів шопінгу своєрідне свято — «Чорна п’ятниця» — день, коли чимало магазинів роблять великі знижки на товари. Як не дивно, але в цей же день проводиться і набирає обертів «День без покупок».
Автором ідеї античорної п’ятниці виступив рекламіст Тед Дейв. Своїм основним аргументом він наводить таку думку, що «реклама обманює, коли обіцяє, що ми станемо щасливішими, якщо придбаємо більше речей». Мета цього дня — дати зрозуміти людству, що крім товарів, у світі є багато більш цінних і цікавих речей. День без покупок відзначають в Голландії, Великобританії, Канаді, Фінляндії, Польщі, Словенії, Німеччині, Ірландії, Норвегії, Бельгії, Австралії, Швеції, США та багатьох інших країнах. Свято є своєрідним протестом проти надмірного споживання в розвинених країнах і проти нерівності в світі. Для того щоб приєднатися до святкування, треба лише не робити в цей день покупки і не ходити по магазинах.
Як бачимо, у кожного з нас сьогодні є можливість обирати: пройтися магазинами і зробити вдалі покупки за меншу ціну, чи залишитися вдома і зберегти кошти.