На Волині збудують нові комплекси зважування у русі

Нині на автодорогах Волині вже побудовано три комплекси зважування у русі. Проте повністю діє лише один, ще два чекають результатів сертифікації. У наступному році їх встановлення планують продовжувати.

Про це стало відомо під час пресконференції представників Служби автомобільних доріг у Волинській області, пишуть «Волинські новини».

Як розповів заступник начальника Служби автомобільних доріг у Волинській області Юрій Ришкевич, сучасні комплекси автоматичного габаритно-вагового контролю Weigh-in-Motion («Зважування у русі») – WiM вже працюють на території усієї України. На Волині діючий WiM розташований на автодорозі М-19 на 128-му кілометрі. Він вже сертифікований, працює повноцінно і лише за минулу добу виконав 3500 зважувань. Згадане обладнання закупили кошти держбюджету, замовником був Укравтодор.

Друга система зважування у русі уже облаштована в районі Шистівської об’їзної, біля Володимира, за 5 кілометрів від міста. Його побудувало підприємство «Екран», але поки що цей комплекс на баланс Служби автодоріг не переданий, хоча вже дані фіксує. Цей комплекс будували за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на безпеку дорожнього руху і замовниками робіт було Мінінфраструктури.

Наступний WiM побудований на замовлення Служби перед перехрещенням двох доріг М-07 і Р-14, на 378 кілометрі. Цей комплекс теж вже працює, але не сертифікований. Сертифікація, обіцяють, відбудеться у січні-лютому наступного року, оскільки метрологічні служби не встигають виконувати роботи.

Що ж до WiM, які мають будуватися, то Служба автомобільних доріг виготовила проектно-кошторисну документацію і оголосила торги на будівництво системи за перехрещенням доріг Т-18-02 і Р-14 біля Колок, щоб унеможливити вантажопотік транспорту, який прагне будь-що об’їхати вже встановлений неподалік комплекс. Таким чином сподіваються контролювати вантажівки, які везуть щебінь з Рівненщини. Ще будівництво трьох комплексів має замовити Мінінфраструтури.

 «Два мають бути встановлені на автодорозі Н-17. Один – перед Гороховом, щоб унеможливити рух перевантажених автомобілів, які везуть сільгосппродукцію на цукровий завод в Мар’янівку. Другий має бути перед Гіркою Полонкою. Ще один має бути збудований перед Старою Вижвою. В районі Сереховичів знаходиться великий піщаний кар’єр, звідки везуть пісок і їдуть в напрямку Ковеля. Дорога руйнується і нічого не можна зробити. Неодноразово на це скаржилась міська влада і ми, бо руйнується дорожнє полотно. Також тудою їдуть вантажівки з Білорусі через Доманове, які або на кордоні можуть пропустити перевантаженими, або довантажити вже на території України. З Ягодина, наприклад, таких проблем немає – ми не раз ставили виїзні комплекси і всі там ідуть без перевантаження», – пояснює Ришкевич.

Таким чином в Службі автомобільних доріг хочуть врегулювати рух вантажівок і змусити перевізників возити згідно норм, адже загальна маса має становити не більше 40 тонн. Вимоги до встановлення комплексів, до слова, дуже жорсткі.

«Щоб встановити WiM, ділянка дороги має бути абсолютно пряма, в близькості за 100 метрів не повинно бути ніякого з’їзду ліворуч чи праворуч або населеного пункту. Ухил має бути не більше 3 проміле», – додають в Службі автодоріг.

Крім того, на Волині є 11 майданчиків, де можна зважувати транспорт пересувним комплексом. Загалом, переконують дорожники, такий контроль ваги вантажівок – діє, особливо, коли згідно з останніми змінами, відповідати за перевантаження мають вантажовідправник і власник.

«Це спрацювало і кардинально змінило ситуацію на дорогах. З кар’єра не навантажують так машини як раніше. Вже доходило до казусів: навіть якщо є пів тонни перевантаження, то водії мусили відвантажувати з автомобілів, адже штрафи солідні. В нас лишається неврегульованою відправка сільгосппродукції, коли на полях вантажать і автомобілі ніхто не зважує. І те ж саме з лісовозами», – резюмує Юрій Ришкевич.

Довідково:

Система зважування в русі WiM – це розумна система збирання інформації про транспортні засоби, які рухаються автомобільними дорогами: дату та час проїзду, температуру навколишнього повітря та дорожнього покриття, смугу та напрямок руху, швидкість руху та державний номерний знак, габаритні розміри, відстань між осями, загальну масу та її розподіл по осях.

Основа роботи WiM – це майданчик для динамічного зважування. Саме через нього збирається уся основна інформація, яка потім передається в програмний центр обробки інформації. За структурою, майданчик є своєрідним апаратним комплексом, який складається з датчиків, вбудованих у дорожнє покриття, камери для автоматичного розпізнавання номерних знаків, камер загального огляду та лазерних сканерів.

З 1 жовтня 2021 року запроваджена адміністративна відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, що зафіксовані за допомогою засобів фото- й кінозйомки, відеозапису, серед іншого, в автоматичному режимі. Вже цієї осені незаконослухняні перевізники почали отримувати штрафи, зафіксовані системами зважування в русі WiM.

Юлія МАЛЄЄВА.