Як встановлюватимуть інвалідність після ліквідації МСЕК: роз’яснення МОЗ

З 1 січня 2025 року в Україні почне діяти оновлена система для встановлення інвалідності, яка замінить МСЕК.

У Міністерстві охорони здоров’я пояснили, як зміниться процедура, передає УНІАН.

Перший етап – підготовка справи. Особистий лікар разом із пацієнтом обирає зручний заклад, де відбудеться оцінювання. В електронній системі фахівець заповнює направлення та прикріплює скановані документи, підписує їх електронним підписом та відправляє в обрану лікарню.

Для скерування пацієнта на оцінювання більше не треба засідання та рішення лікарсько-консультативної комісії (ЛКК).

Адміністратор команд лікарні перевіряє повноту інформації в документах. Профіль справи та потрібної для оцінки команди визначається автоматично. Після перевірки система ставить справу в електронну чергу на найближчий доступний час у профільної команди.

Адміністратор та лікарі не знають, коли саме та до яких фахівців потрапить пацієнт.

Особистий лікар отримує сповіщення в системі, а пацієнт – електронний лист. Їм повідомлять лише дату, час, місце проведення та тип засідання, але не склад лікарів.

Медики з експертної команди отримають доступ до розкладу та даних пацієнта лише у день оцінювання. За потреби вони можуть скерувати людину на додаткові обстеження, але лише один раз і з чітко зазначеними причинами.

Усі матеріали – справа, протокол, рішення, рекомендації – вестимуть та зберігатимуть в електронному вигляді.

Щодо всіх пунктів рішення фіксуватимуть позицію кожного лікаря та спільний висновок. Документи підписуватимуть члени команди електронними підписами.