Буде ще один поїзд?
Депутати Волинської облради хочуть домогтися відновлення руху поїзда Здолбунів-Ковель-Хелм. Про це стало відомо на засіданні постійної комісії з питань міжнародного співробітництва, зовнішньоекономічних зв’язків та інвестицій. Про це повідомляють на сайті Волинської облради.
У ході розгляду питання «Різне» депутати обговорили питання щодо перспектив відновлення курсування поїзда сполученням Здолбунів – Ковель – Хелм.
Нагадаємо, цей дизель-потяг курсував починаючи із 12 червня 2017 року та був скасований у червні 2019. Керівництво АТ «Укрзалізниця» пояснило такий крок вимогами польських митників сплачувати податок за надлишок палива в баках українських дизельних потягів. Адже, відповідно до польського законодавства, якщо в баку поїзда є понад 200 літрів палива, то весь надлишок підлягає оподаткуванню. Посилаючись на цю норму, польські митники виписували штрафи та погрожували арештом рухомого складу.
У ході сесії, яка відбулась 11 лютого 2021 року, Волиньрада прийняла Звернення щодо відновлення руху пасажирського поїзда сполученням «Здолбунів-Ковель-Хелм», яке було адресоване Міністру закордонних справ України, Міністру інфраструктури України, Голові правління АТ «Укрзалізниця» та Генеральному консулу України в Любліні.
Голова профільної комісії Юлія Вусенко заважила, що у відповідь на це звернення керівництво АТ «Укрзалізниця» надіслало лист у якому йдеться про те, що наразі склад дизель-поїзда РЕSА-630М залучений у перевезеннях пасажирів на дільниці Київ-Бориспіль-аеропорт-Київ, а відтак відновлення курсування поїзда сполученням Здолбунів-Ковель-Хелм не планується.
«Ми по суті втратили цей потяг. Отримавши таку невтішну відповідь від Укрзалізниці, нам варто зробити наступний крок. Ми маємо від комісії напрацювати алгоритм подальших дій щодо розв’язання питання відновлення його руху», – зауважила вона.
Такої ж думки й депутат Іван Мирка. Він переконаний, що цей потяг скасувати саме через некомпетентність посадовців Укрзалізниці.
«При розробці цього маршруту залізничниками не були враховані всі складові вартості квитка. Я вважаю, що на це питання не можна просто закрити очі, його треба розв’язати», наголосив він.
Іван Мирка пропонує залучити до цієї роботи не лише депутатів обласної ради, а й профільні управління облдержадміністрації, а також представників регіональної філії «Львівська залізниця».
«Нам необхідно підготувати спільне звернення та надіслати його для розгляду у Міністерство інфраструктури, а також у профільний Комітет Верховної Ради України. Адже створено технічний прецедент. Була допущена помилка – через яку виникла заборгованість і замість того, щоб цю помилку виправити вони просто скасували цей потяг. Це халатне відношення до регіонального сполучення», – наголосив він.
Між тим, на думку депутатки Валентини Черниш, проблема виникла через зміни у польському законодавстві, адже на той час, коли потяг запускали, у них не оподатковувалось пальне, яке перевозиться в баках потягів.
«Уряд Польщі швидко зреагував, виявивши, те, що українці мають значно дешевше пальне, яке вони беруть про запас. Відтак, поляки у терміновому порядку законодавчо внесли відповідні зміни», – зауважила вона.
Голова комісії Юлія Вусенко своєю чергою зауважила, що в обласну раду також надійшов лист від Генерального консула України в Любліні Василя Павлюка у якому йдеться про те, що польська сторона висловлює згоду та зацікавленість у вирішенні цього питання.
«Питання відновлення руху залізничного пасажирського сполучення «Здолбунів-Ковель-Хелм», було обговорено мною на зустрічі з Люблінським воєводою Лехом Справкою. Попередньо домовилися про необхідність зустрічі на рівні офіційних делегацій Волинської та Львівської областей (обласна державна адміністрація та обласна рада) з делегацією Люблінського воєводства», – йдеться у листі за підписом Василя Павлюка.
Так, за пропозицією Юлії Вусенко, члени профільної комісії рекомендували підготувати комунікативний лист спільно із представниками Генерального Консульства України в Любліні та керівництвом регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Укрзалізниця», з метою проведення тристоронньої зустрічі для подальшого розв’язання цього питання.